Vacanta asta ne-a adus si la Iasi in mod special datorita festivalului Afterhills. Sotul meu si-a luat bilet imediat ce s-a pus in vanzare, asa ca am conceput vacanta astfel incat sa petrecem 3 zile in capitala Moldovei.

Am vizitat Iasul acum 7 ani si desi un oras frumos si atunci, Iasul de azi e mai aratos si mai cosmopolit, mai modern si mai curat, parca mai aranjat si mai pregatit sa atraga turistii. Ne-am cazat la hotel Traian (4 stele),  unul dintre hotelurile vechi si renumite din Iasi, situat central, la 1 km de Palatul Culturii, intr-o zona cu multe restaurante si cafenele. Noi am avut norocul sa fim la Iasi si intr-un weekend cu festivalul Afterhills si Ziua Iei, asa ca nu ne-au lipsit activitatile, atat de zi cat si de seara.

Afterhills

Desi nu am planuit ca eu si Erica sa ajungem la Afterhills, pentru ca sotul meu aflase ca organizatorii se pregatisera si pentru familiile cu copii, ne-am decis ca o zi sa o petrecem pana mai pe seara cu totii la festival. Festivalul a inceput vineri, dar pentru ca Iasiul a fost maturat bine de o furtuna zdravana, prima zi de festival a fost compromisa, asa ca multi artisti nu au mai putut intra pe scena. Sotul meu a renuntat si el sa se mai duca, pentru ca ploile au continuat pana tarziu in noapte. Sambata insa am petrecut cu totii ore bune pe pajistea Afterhills, unde Erica s-a putut juca in locul amenajat pentru copii, apoi ne-am intins pe o patura si am ascultat muzica pana spre 9 seara, cand noi doua am plecat si l-am lasat pe el sa se bucure pana tarziu de muzica buna.

Nu o sa comentez nimic legat de artisti, pentru ca cei care au fost acolo pana la final s-au declarat multumiti de atmosfera si de lineup, dar legat de organizare as avea ceva de spus. Locatia festivalului se afla undeva spre iesirea din Iasi, intr-un camp, relativ langa centrul comercial ERA.

Desi era marcata locatia festivalului, aplicatiile au fost puse total in dificultate asa ca nu o data ne-am trezit in camp la propriu, fara vreo urma de drum si fara a sti cum sa ajungem in parcarea festivalului. Daca nu erai familiar cu zona, te pierdeai cu siguranta, pentru ca nu exista un drum marcat, nici organizatorii nu au recomandat rute, nici nu au pus semne care sa te ghideze, lumini nici atat. Daca pe timp de zi ne-am invartit si am reusit intr-un final sa ajungem in parcare pentru ca vedeam de la distanta locatia si puteam evalua vizual pe unde am putea-o lua, noaptea iti venea sa te intorci acasa, asta daca mai stiai sa mai iesi de pe unde te lasa aplicatia mobila. Cred ca i-a luat sotului meu o ora ca sa ajunga la festival, parcand intr-un final langa centrul comercial, departe de parcarea propriu-zisa, pe care nu a reusit sa o mai gaseasca.  S-au plans mai multi de asta si desi eu am trimis feedback, raspunsul organizatorilor nu a venit nici azi. Poate la anul se organizeaza ceva mai bine si scaparile de anul acesta sa fie istorie.

Ce sa faci in Iasi…

Chiar langa hotel Traian, in piata Unirii, la ultimul etaj al hotelului Unirea se afla poate cel mai bun restaurant din Iasi. Se numeste Panoramic si iti ofera o vedere de 360 de grade asupra orasului. Noi l-am vizitat la pranz, dar cred ca o cina ar fi mult mai potrivita pentru a te putea bucura din plin de imaginea orasului.

restaurant panoramic iasi theurbandiva style blog

Trebuie neaparat sa ajungeti la Palatul Culturii, o cladire impresionanta ce gazduieste Muzeul de Istorie al Moldovei, Muzeul Stiintei si Tehnicii, Muzeul Etnografic si Muzeul de Arta. Va puteti odihni mai apoi in parcul din spatele Palatului si daca mai aveti energie pentru shopping, Palas Mall e chiar langa si veti gasi o selectie generoasa de brand-uri.

Va recomand insa sa intrati si in outlet-urile din Iasi, eu numarand nu mai putin de 4 pe Bd. Stefan cel Mare, adica pe o distanta de 1 km, de la Piata Unirii catre Palatul Culturii.  Am gasit unul dedicat copiilor cu haine doar de la ZARA, asa ca Erica s-a innoit cu vreo 3 rochite si 2 perechi de pantofi.  🙂

O plimbare prin Parcul Copou este de neratat si neaparat  o poza la Teiul lui Eminescu, arbore protejat prin lege si care are o varsta estimata de peste 500 de ani. Sunt de apreciat eforturile de a mentine in viata acest arbore simbol al orasului care este acum sprijinit de console metalice.

Noi ne-am plimbat si prin Parcul Expozitiei, ceva mai sus de Copou, cum vii dinspre piata Eminescu.  Langa acesta se afla si Gradina Botanica, in care nu am mai apucat sa intram, dar despre care stim ca este prima gradina botanica universitara si cea mai mare din tara. Tot Iasiul gazduieste si prima casa memoriala din tara noastra, si anume Bojdeuca lui Creanga. Desi era pe lista mea de locuri de vizitat, nu stiu cum dar timpul a trecut repede si am ratat vizita la bojdeuca, dar vom reveni cu siguranta in Iasi si va fi primul loc in care ne vom opri.

Iasiul ne-a bucurat, ne-a energizat si ne-a facut sa ne dorim sa il mai vizitam, sa ne plimbam pe strazile cochete si sa il descoperim incetul cu incetul. Il lasam acum pentru un alt loc de poveste, un conac vechi, in apropiere de Iasi, restaurat si redat publicului. Dar despre el, va povestesc curand…